prezentacja o sobie dla pracodawcy
Moda

Jak przygotować prezentację na rekrutację – kilka porad

Coraz więcej pracodawców wprowadza do rekrutacji jeszcze jeden dodatkowy etap, który polega na wykonywaniu i oczywiście przedstawianiu prezentacji. Zajmują się nimi wybrani kandydaci. Starając się o nowe stanowisko, ostatecznie trafiają na ostatni etap rekrutacji, jakim jest właśnie prezentacja o sobie dla pracodawcy. Trzeba ją najpierw właściwie przygotować, tworząc dla niej liczne slajdy wypełnione treściami i obrazami, a potem odpowiednio zaprezentować. Każdy element jest zwykle oceniany oddzielnie. Jak więc sprawić, by taka prezentacja po prostu się udała i zrobiła wrażenie na potencjalnym pracodawcy bądź osobach zajmujących się rekrutacją?

W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad prawdopodobnymi oczekiwaniami pracodawcy. One mogą być jednak bardzo różne. Wszystko zależy od tego, o jakie stanowisko dana osoba zaczyna się ubiegać i też od tego, w jakiej firmie zamierza pracować. Zupełnie innych prezentacji oczekują nowoczesne agencje interaktywne zatrudniające głównie ludzi młodych, a innych ważne korporacje, działające głównie na rynku międzynarodowym. Trzeba wiedzieć, do kogo w ogóle się uderza. Jeżeli celem jest praca na stanowisku kreatywnym, która wymaga samodzielności i ciągłego wymyślania nowych pomysłów, warto by było jakoś się wykazać i stworzyć prezentację uzupełnioną nieoczywistymi elementami. W takim wypadku nie należy korzystać z żadnych schematów. Inaczej będzie to jednak wyglądać w momencie, gdy prezentacja zostanie przygotowana z myślą o rekrutowaniu na stanowisko menadżera czy kierownika. Tutaj ważniejsza okaże się jej sama treść oraz sposób jej przedstawienia.

Każdy element prezentacji multimedialnej ma jednak pewien wpływ na jej końcowy odbiór. Jeżeli prezentacja o sobie dla pracodawcy ma się wydać atrakcyjna, na pewno należy zadbać o to, by umieszczane w niej zdjęcia czy wszelkie inne elementy graficzne były autentyczne i miały jak najwyższą jakość. Nie należy tutaj korzystać z obrazków pobieranych za darmo z ogólnodostępnych stron internetowych. Zwykle widać po nich od razu, że zostały one ściągnięte, a to znaczy, że potencjalny pracownik nie włożył nawet odrobiny wysiłku w to, by samodzielnie je wykonać. Pracodawcy nie lubią leniuszków. Aby więc pokazać im swoje zaangażowanie, warto poświęcić trochę czasu na samodzielne wykonanie zdjęć czy nawet samodzielne przygotowanie grafik w specjalnych programach komputerowych. Prezentacja ma być przecież czytelna, atrakcyjna, ale też i autentyczna. Dzięki temu nabierze dodatkowej wartości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *